Powered By Blogger

Thursday, May 5, 2011

Kerenah Si Kembar

Macam2 ragamlah si kembar ni.

Semalam (Khamis) salah seorng anak kembarku Nabila (kakak) dapat MC coz demam. Hari rabu petang pun dah x pegi sekolah kebangsan. pagi jer gi sek agama. balik sekolah agama dia muntah2 dan badan pun panas sgt. Kebetulan my baby sitter nak pegi klinik, terus jer dia bawa Nabila pegi klinik. Start hari rabu tu ler Nabil(adik) mula dah lemah dan x semangat pegi sekolah, disbbkan pasangan kembarnya dapat MC. Agaknya dia segan ngan my baby sitter, dengan berat hati dia pegi gak sekolah. Semalam (khamis) pagi aku x kejutkan kakak untuk ke sek agama (sbb Mc). adik mula merenget buat hal. aku buat selamba jer. disbbkan takut dia pegi juga ke sek sambil merenget.

Malam

Elok jer sampai umah balik dari office (Jam 8.20pm) adik buka kan pintu. Mula ler dia buat muka kesian.

Adik: Ibu, esok adik x nak pegi sekolah saan (Kebangsaan))

Aku :Kenapa x nak pegi sekolah.

Adik: Yelah, kakak tu boleh x pegi sekolah.

Aku: Kak tu demam, doktor kata hari ni Nabila x payah pegi sekolah.

Adik: Dulu adik pun demam. (last time dia demam sikit jer). tapi ibu suruh juga pegi sekolah. sambil menangis.

Aku: klu camtu, ibu suruh cikgu adik datang umah, tengok adik demam ke tidak.

terus dia diam, selang beberapa minit merenget lagi, tanda x puas hati,aku biarkan ajer. Tak lama lepas tu.

Adik: Ibu, klu ibu nak suruh adik sekolah, besok ibu beri adik RM10.00.

dlam hati aku mak ai, demand lebih pulak dia ni.

hrmmm. anak-anak sekarang. macam2.

No comments:

Post a Comment